Her kan du lese litt om oss og vår barnehage!

Om Sirius familiebarnehage

Sirius familiebarnehage er en liten oversiktlig barnehage på Brattås. Den ble bygd i 2004 til drift av barnehage og ligger beleilig til med gangavstand til både skog, natur, lekeplasser, akebakker og barneskolene.

Hos oss har vi totalt 10 barnehageplasser med fire faste trygge voksne.

Barnehagen er bygd for å drive barnehage.  Det vil si at barnehagen har et eget lokale som er et tilbygg ut fra et privathus. Barnehagen har en første etasje bestående av garderobe, toalett, kjøkken og lekeareal samt en annen etasje med dukke- og kjøkkenkrok for barna.

Uteareal & turområde

Utearealet vårt har stor sandkasse med sjørøverskip, lekehus, kjøkkenkrok under tak, soveskur, sykkelparkering og mange ulike uteleker.

Her er det nok av boltreplass for barna som har barnehageplass.

Her på Brattås har vi mange ulike turmuligheter.
Vi er så heldige å ha lekeplassen som nabo, noe vi benytter oss av.

Vi har mye ulik skog tilgjengelig, vi har butikk i nærheten for skoleklubben, bussforbindelser, Brattås barneskole og skileikanlegget.

Vi tar oss stadig turer rundt om i nærmiljøet.

Om familiebarnehage

En familiebarnehage er som driftsform ikke et entydig begrep. Familiebarnehagen skal ikke etterligne en annen barnehagevirksomhet, men heller ta utgangspunkt i sin egen for å utvikle den. Alle familiebarnehager skal jobbe i samsvar med lover, forskrifter, retningslinjer og planer som gjelder for barnehagevirksomhet.

Det at familiebarnehager er organisert i små grupper gir både trygghet og nærhet for barnegruppen.

Vi er en felles barnegruppe på tvers av alder som barna drar nytte av, både store og små, hvor vi lærer med og av hverandre.

Ansatte her i Sirius

• Daglig leder/styrer er Binasa Bosnjak